Jan Vágenknecht
Honzo, na jakých železničních tratích teď sloužíš?
Jezdím všude, kde tady na severovýchodě jezdí dopravce Arriva. Namátkou Pardubice – Stará Paka – Liberec, Liberec – Česká Lípa – Děčín – Ústí nad Labem a Tanvald – Turnov – Mladá Boleslav – Praha hlavní nádraží. Občas zajedu i do Nové Paky. Největší odborník jsem na trať Turnov – Železný Brod.

Jak to jde s dodržováním jízdního řádu?
To je záludná otázka. Tak z 80–90 % se dodržuje. Vzniklé zpoždění je závislé na hodně různých faktorech, např. počasí, stav trati – výluky, čekání na zpožděné vlaky jiných dopravců atd.

Ale ty opečováváš železniční techniku také v muzeu?
To je moje hlavní činnost v oblasti železnice. Působím spolu s kamarády v bývalém turnovském lokomotivním depu, kde se snažíme udržovat a opravovat různá železniční vozidla.

Hlavní tvoje povolání je ale v rámci informačních technologií, co děláš?
Jsem analytik podnikových informačních systémů, kde se starám hlavně o zákaznické přizpůsobení používaných systémů.

Jak to jde se sportem?
Tak to už je horší. Železniční koníček, respektive KŮŇ mi zabere hodně volného času. Snažím se tedy alespoň jednou týdně v zimě otužovat převážně na Bahňáku, občas jet na otužilecké závody a na jaře jsem si koupil normální velkou koloběžku bez baterie, abych se trošku hýbal i přes léto.

Dostaneš se někdy k saxofonu?
Tak to je ještě horší než se sportem. Zahraju si tak jednou za dva měsíce. Ale nedávno jsem si udělal radost a koupil jsem si starší funkční soprán saxofon. Tak snad budu hrát častěji.

Na čem je potřeba dělat ve městě Nová Paka?
Dle mého názoru je na prvním místě příprava pozemků pro individuální nebo společnou výstavbu a dále stav komunikací, chodníků a ostatních cestiček ve městě.